“Ik leef mijn ritme
Ik loop mijn pad
Mijn lichaam is een tempel
De Godin omvat”
Met dit rijmpje heb ik me 15 jaar geleden ingewijd als priesteres van de Godin. Meer en meer leef ik dit ook, en wordt het pad mijn eigen pad.
Om achteraan te beginnen, en voor mij de makkelijkste: Godin (en specifiek Freyja en langzaam maar zeker ook Odin) is één van de belangrijkste manieren voor mij om contact te maken met het grotere geheel, de bron van leven waar wij deel van uitmaken. Ieder heeft een unieke manier, en dit is de mijne. De liefde van het grote geheel voor elk uniek deel daarvan, is voor mij een gegeven. Helemaal na de vision quest met @aniet_langeveld in 2022 ♡
Mijn lichaam als tempel is een enorme reis. Het zoveel tragere tempo van lijf dan van hoofd speelt me regelmatig parten. En voeding is een ding, wat ik helaas ook inzette als verdoving en verschillende stappen gezet heb en aan het zetten ben om die relatie liefdevoller te maken. ♡
Ik loop mijn pad, is ook een ontwikkeling. Na een start met Technische Bedrijfskunde, switchte ik naar Toegepaste Onderwijskunde. Na een lange studietijd en een burnout (2006) zegde ik in 2023 mijn baan op. Nog steeds heel gaaf om onderzoekers en docenten te helpen hun onderwijs vorm te geven en steeds meer door het persoonlijke in het professionele te brengen. Inmiddels deels als zelfstandige in combinatie met mijn Reiki praktijk.♡
Mijn ritme leven is denk ik nog de grootste uitdaging. M’n cyclus lukte behoorlijk, waardoor ik van menstruatie ongemak afkwam. De overgang is een heel ander verhaal, om het nog maar niet te hebben over het dagelijks kanaliseren van m’n enthousiasme voor heel veel dingen… Bij het maken van stappen hierin is Reiki steunen en helpt het mezelf dragen. Het geeft bedding keuzes te maken in lijn met mijn ware zelf ♡
Neem vooral contact op als je meer wil weten of gewoon graag een keer in gesprek gaat!